Veelgestelde vragen

Wat zijn de verdiensten?

Dit hangt af van de dienst die je uitvoert; 

  • Huishoudelijke hulp €11,50 per uur
  • Tuin- en klushulp €17,50 per uur
  • Oppas, variabel. Je kan zien wat een klant wil vergoeden per uur

 

Hebben jullie veel werk beschikbaar?

Ja, we krijgen elke dag nieuwe aanvragen voor huishoudelijke hulp, tuin- en klushulp en oppas. We werken landelijk. Het kan wel zijn dat we in een bepaald gebied meer aanvragen krijgen dan in een ander gebied.

 

Via welke regelgeving werk ik?

Je werkt via de regeling ‘dienstverlening aan huis’. Dit is een speciale regeling om diverse werkzaamheden in en om het huis uit te voeren bij particulieren. Je mag 3 dagen per week bij een klant werken, maar je kan wel 5 dagen per week werken bij verschillende klanten. De opdrachtgever (klant) hoeft geen loonbelasting en premies af te dragen.

Meer informatie kan je vinden op de website van de Rijksoverheid. 

 

Hoe werkt het inschrijven?

Je kan online het sollicitatieformulier invullen per dienst. Als jouw sollicitatie wordt geaccepteerd, ontvang je per mail een wachtwoord om in te loggen op onze website (deze mail kan in je spam inbox terecht komen). Als je ingelogd bent,  kun je zelf reageren op de beschikbare adressen / vacatures bij jou in de buurt.  Wij beoordelen vervolgens of je in aanmerking komt voor het adres waar je op hebt gereageerd. Er zal altijd eerst een kennismakingsgesprek plaatsvinden met de klant.

 

Hoe werkt jullie screening?

Als je in aanmerking komt voor een vacature waar je je voor hebt aangemeld, nemen we altijd telefonisch contact met jou op. Als je nog nooit eerder via ons hebt gewerkt, zal je een online integriteit interview van DIIS af moeten nemen.

Dit interview is samengesteld in samenwerking met de onafhankelijke partij DIIS (Digitaal Interactief Interview Systeem). Alleen als de uitslag hiervan voldoende is, hebben we daaropvolgend een screeningsgesprek met jou. Ook kan het zijn dat we vragen om een referentie.

 

Wat zijn voordelen om via jullie te werken?

  • Veel werk beschikbaar
  • Werken in jouw buurt
  • Zelf je werkdagen en uren bepalen
  • Gunstige verdiensten
  • Administratie is geregeld
  • Aanvullend verzekerd
  • Actief in heel Nederland[/list]

 

Hoe zit het met aansprakelijkheid?

De klant is als opdrachtgever aansprakelijk. De klant kan kijken of het vergoed wordt via zijn eigen WA of inboedelverzekering. Indien de verzekering niet of niet voldoende dekt, kan er een beroep gedaan worden op onze aanvullende verzekering. 

 

Hoe kan ik de gewerkte uren doorgeven?

Dit kan je doen via het inlogsysteem. Je voert de uren in per maand en per klant. Aan het eind van de maand dien je de maand af te ronden. Dit doe je per klant! Wij zorgen er dan voor dat de klant een factuur ontvangt. 

 

Moet ik een contract ondertekenen?

We raden aan om een contract te ondertekenen met je klanten. Een voorbeeldcontract is te vinden via het inlogsysteem. In een contract kan je afspraken vastleggen over proeftijd, opzegtermijn, etc.

 

Hoe werkt de betalingen?

We betalen je elke maand uit. Dit betekent dat je elke maand de uren via het inlogsysteem invoert. De klanten kunnen dit dan goedkeuren en ontvangen de factuur. Zorg dat je tijdig je uren invoert, dan ontvang je tijdig je loon.

 

Ik wil verschillende diensten uitvoeren, kan dat?

Ja, dat is mogelijk. Je dient je wel in te schrijven per website. Je ontvangt dan voor de verschillende websites inloggegevens en kan je reageren op vacatures.

 

Ben ik in dienst bij jullie?

Nee, wij bemiddelen dat je aan de slag kan gaan bij particulieren. Je zal rechtstreeks voor de klanten gaan werken via de regeling ‘dienstverlening aan huis’. Je hoeft je dus ook niet in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. 

 

Moet ik belasting afdragen?

Je bent werkzaam via de regeling ‘dienstverlening aan huis’. Je dient wel zelf je inkomsten aan te geven in de aangifte inkomstenbelasting. Dit dien je elk jaar voor 1 april te doen, je ontvangt hier meestal zelf bericht van de belastingdienst. Je kunt de inkomsten aangeven bij ‘resultaat uit overige werkzaamheden’. Via ons ontvang je een jaaroverzicht. Je kunt ongeveer tot +- € 6000 per jaar belastingvrij verdienen. Let wel op dat je de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet moet betalen. Dat is ongeveer 5% van de verdiensten.

Jij zelf hoeft geen btw te heffen en er is geen inschrijving bij de Kamer van Koophandel nodig. 

 

Moet ik een VOG verklaring hebben?

Dat is niet nodig omdat je bij ons een onafhankelijk integriteit interview moet afnemen. Dit kan je online doen en is ontwikkeld door DIIS. Je wordt door ons uitgenodigd om het interview af te nemen.

Mocht een klant daarnaast toch een VOG willen zien. Dan kan je het aanvragen bij de gemeente en zal de klant de kosten vergoeden.

 

Kan ik nog meer informatie ontvangen?

Via het inlogsysteem kan je alle informatie vinden over het werken via ons. We raden aan om de documenten goed door te lezen.

 

Kan ik klanten meenemen?

Ja, je kan zeker klanten meenemen. Het voordeel dat alles via ons goed is geregeld en jij dus ‘wit’ werkt. Daarnaast zijn wij aanvullend verzekerd, wel zo fijn voor jou en ook voor de klant.

Ook kan je nieuwe klanten via ons krijgen.